“Je kunt alle spelregels en budgetten zelf bepalen en op elk moment eenvoudig aanpassen.”
Leonie Kuipers HR-adviseur
De ruimte binnen de WKR zoveel mogelijk benutten
“Met het oog op aantrekkelijk werkgeverschap en het binden van collega’s wilden we onze medewerkers meer extra’s bieden dan de fietsregeling en fiscale reiskostenvergoeding die we op dat moment hadden. Via de werkkostenregeling (WKR) hadden we ruimte om het extra assortiment uit te breiden, maar we zagen daarvoor het benodigde regelwerk minder zitten. Een collega was vanuit een vorige baan bekend met FiscFree en zo kwamen we al snel met de juiste persoon in gesprek. Na een heldere presentatie over de mogelijkheden en de werkwijze was de keuze om met FiscFree samen te werken snel gemaakt.”
Ready, set, go!
“Na de keuze voor FiscFree konden we al snel van start met de implementatie van het systeem. Daarbij kregen we goede ondersteuning van de medewerkers van FiscFree. Ze beantwoorden vragen snel en met een eigen contactpersoon zijn de lijntjes kort. Het was soms even zoeken hoe bepaalde acties in het personeels- en salarisinformatiesysteem ingericht moesten worden, maar toen dat eenmaal gerealiseerd was, konden we overgaan op de communicatie naar de medewerkers.”
Van fiets tot smartwatch en bonnen van CoolBlue
“Onze medewerkers kunnen inmiddels kiezen uit een behoorlijk pakket extra’s: van een (elektrische) fiets, laptop, mobiele telefoon of smartwatch tot bonnen van bol.com of Coolblue of het verrekenen van een sport-/fitnessabonnement. Ieder najaar evalueren we het aanbod en beslissen we of we andere producten willen aanbieden. We kijken dan naar de wensen van de medewerkers, de financiële ruimte binnen de WKR en naar producten die het beste aansluiten bij de kernwaarden van onze organisatie: dorps, vitaal en ontplooiend.
Door het grote aantal medewerkers en de regels van de WKR kan niet iedereen onbeperkt gebruikmaken van FiscFree. We hebben daarom bepaald dat iedereen één keer per jaar een product mag bestellen. Is er in september ruimte over, dan kunnen we besluiten of een tweede bestelronde mogelijk is. Dat is ook zo fijn aan FiscFree: je kunt alle spelregels en budgetten zelf bepalen en op elk moment eenvoudig aanpassen. Afgelopen jaar hebben we het assortiment uitgebreid met een mobiele telefoon en smartwatches en daar wordt veel gebruik van gemaakt, dus ik denk niet dat er dit jaar ruimte gaat zijn voor een extra bestelronde. Alleen maar een goed teken, nietwaar?”
FiscFree draagt bij aan het aantrekken en behouden van medewerkers
“Ik kan FiscFree absoluut aanbevelen aan andere organisaties. Het neemt je regelwerk uit handen en ook de medewerkers zijn enthousiast over het met fiscaal voordeel aanschaffen van producten. Ik hoor regelmatig collega’s zeggen dat ze de leuke extra’s waarderen! En doordat de aanschafkosten verrekend kunnen worden met verlofuren, het salaris of de eindejaarsuitkering, valt het nauwelijks op dat je 'een grote uitgave' hebt gedaan, maar je kunt er wel volop van genieten!"
Zoek jij net als Zorggroep Sint Maarten een manier om medewerkers aan te trekken en te behouden? Plan eenvoudig een adviesgesprek in!
Is dit ook interessant voor jou?
10 jaar FD Gazellen: groei met betekenis
Karina
FiscFree wint voor de tiende keer op rij een FD Gazellen Award. Ontdek hoe wij tien jaar groei vertaalden naar één sterk merk met impact binnen én buiten de WKR.
Spelregels: centraal instelbaar, eenvoudig te beheren en geautomatiseerd.
Peter
De manier van werken rondom de verrekeningsbronnen is volledig opnieuw ontworpen. Ze zijn centraal te beheren, flexibeler in te stellen en eenvoudig aan te passen aan jouw beleid. Ontdek hoe.
Verrekeningsbronnen: centraal, flexibel en gebruiksvriendelijk
Karina
Het platform gaat straks voor je aan het werk. Bestellingen worden automatisch gecontroleerd op basis van historische data én de spelregels die jij hebt ingesteld. Dat is een stuk efficiënter.